Vad som just nu hjälper mig i min fibromyalgi

 
Jag har provat så mycket olika saker och flera av dessa kommer jag att prova igen eftersom jag tror att jag måste ha lite tur med att det jag provar ska passa min kropp exakt just då för att den ska kunna ta till sig något och att jag ska känna en förbättring. 
 
Jag läste i en del fibromyalgigrupper att några hade testat LPG-massage. Jag har funderat ett tag eftersom det är så pass dyrt att göra. Den ser ganska tokig ut, man får sätta på sig en vit kroppsstrumpa i nylon och blir masserad, nästan som dammsugen av en munstycke som behandlaren håller i. Den sägs även vara bra om man vill få bort celluliter och "skulptera" kroppen. Fast detta skiter jag dock fullkomligt i och är bara intresserad om den kan hjälpa mig mot den helvetiska smärtan och förmodat myxödem. 
 
Jag har nu testat denna behandling tre gånger och jag märker skillnad. Vilket jäkla hallelujamoment ! Jag har lite mindre ont men framför allt känns kroppen "lättare" och smidigare på något sätt. Behandlingen ska bla sätta igång blodcirkulationen och ska även kunna hjälpa igång en trögt lymfsystem. Det sistnämnda tror jag min kropp verkligen behöver hjälp med. Även om det bara gör lite mindre ont så är det en enorm skillnad för mig.
 
Vad jag hoppas på efter tio gånger är att jag kan gå en gång per månad eller mer sällan för att underhålla kroppen. Tanken är ju att få igång vissa system så att denna behandling inte behövs ges så ofta. 
 
Jag har testat saker tidigare som först gett lindring men sedan inte hjälpt alls så jag vågar inte hoppas allt för mycket men håll gärna tummarna för mig <3
 
Jag uppdaterar om detta regelbundet.
 
Här kan man se lite hur det går till:
 
 
 
<a href="https://www.bloglovin.com/blog/19086825/?claim=am2u2473w25">Follow my blog with Bloglovin</a>
Allmänt | fibromyalgi, hallelujamoment, hjälper mot fibromyalgi, hopp, kronisk smärta, lpg, lpg-massage | |
#1 - - Ibod11:

Välkommen tillbaka!!! :D
Du fortsätter att vara så där duktig som du har varit hela tiden. Jag beundrar din ork att prova många nya saker tills du hittar något som hjälper. För många år sedan (det är inte klokt att det har gått så lång tid) provade jag också mycket men jag tröttnade på dyra produkter som jag inte tyckte hjälpte. Jag hoppas verkligen att det här ska vara rätt för dig och att det är det långsiktigt.
Pussa lite på voffsingen och hälsa att hon är väldigt söt och värd att slippa alla nosproblem.
Kram till er båda <3 :)

Svar: Tack snälla du! Haha ja du, jag har haft en lång period nu när jag inte gjort något alls som jag brukar utan bara flytit och hoppats på att det skulle visa sig räcka men det gjorde det inte. Ja, hälsan har kostat mycket pengar och det känns verkligen. Voffsingen skickar en puss tillbaka :) <3
Krassligt

Upp