Nu har jag ryckt upp mig, för att jag kan

Jag sa till mig själv igår att jag MÅSTE rycka upp mig. Den senaste veckan har varit så otroligt icke proaktiv! 
 
Kanske har det behövts, kanske har det gjort nytta, kanske har jag bara samlat ihop mig, kanske har jag byggt styrka av att göra så lite som möjligt. Alltså sjukt lite.
 
Well, förra helgen skrev jag en lista på vad jag skulle göra på måndagen, alltså för en vecka sedan. Jag var redan då väck i huvudet så jag skrev den specifik.
 
Listan såg ut så här:
Kopiera läkarintyg
Köpa kuvert och frimärken
Obs posta 2 läkarintyg
Ta ut mammas saker ur Max´s rum
Boka gynbesök tills om tre månader
Säga upp gymkortet (haha nä inte gynkortet)
Bestämma dag att ta en kaffe hos Lisa
Fylla i uppgifter till Klarnas återbetalningsgrejs
Köpa o posta kort till Ns födelsedag
Lyssna på Mando Dias Frödingcd.

Jag gjorde inte det på måndagen och faktiskt inte under hela veckan. Och idag är det måndag igen och jag har fortfarande inte gjort det.
 
Hela veckan döpte jag om listan som först hette: GÖRA MÅNDAG till GÖRA TISDAG, GÖRA ONSDAG, GÖRA TORSDAG ja ni fattar.. sen sket jag i att döpa om den. Bara tanken gjorde mig trött! Men jag läste den varje dag så helt ifred fick minsann inte listan vara.
 
Nu har jag döpt om listan till GÖRA TISDAG..
 
<3
 
Allmänt | lpg-massage, läkarintyg, min lista, ryck upp dig | |
#1 - - Znogge:

Listor kan vara riktigt bra så att man kan beta av en sak i taget. Att man sedan behöver möblera om i dem är en annan femma ;-)

#2 - - Ibod11:

Det vore nog bättre för dig att göra en lite kortare lista, typ två punkter. Då kanske du orkar göra de sakerna och slipper ha pressen av att varje dag titta på en lista och känna hur tungt det känns att ha allt kvar. Jag förstår att du blev trött bara av att titta på den. Det skulle jag också ha blivit. Mitt motto är " en sak i taget". Jag lyckas inte alltid leva upp till det men när jag gör det så brukar jag i alla fall lyckas ;) och då känns det bra :D
Kram

Upp