Stopp i avlopp, tvättstuga och känslomässigt omrörd

 
Yes, lördag. Fredagskvällen tillbringade jag hemma efter att ha fått LPGmassage på eftermiddagen. Jag har bestämt mig för att ta det lugnt (som om jag inte gör det annars..) efter denna massage för att låta kroppen bearbeta allt den får vara med om under 45 minuter. För det känns verkligen så, att det rusar runt i kroppen medans massagen håller på. Promenader och så tror jag bara är bra efter massagen, att jag rör på mig men inte bär eller stressar eller annat som påverkar hur avslappnad jag kan vara. 
 
Nåväl, det blev ju stopp i avloppet igår, ska jag vara helt ärlig började det i förrgår men då hoppades jag att det skulle lösa sig av sig självt.. Vi har problem med rören i vårat hus och jag tänkte grinigt att någon granne kan väl ringa någon gång och inte bara jag. Men ingen ringde! Haha snacka om att känna sig tjurig och bakåtsträvande när jag till slut då ändå fick ringa jouren i morse, lördag morgon. Jag har alltså bara ett badrum och en toalett i min lgh. Och det är sedan igår stopp i både handfat, badkar och toalett. Om man spolar i handfatet kommer vattnet upp ur golvbrunnen och toalettens vatten står högt och still vid spolning och försvinner inte förrän efter flera timmar och då blir det helt tomt i toaletten. Inte en vattendroppe syns. Så.. stopp är det allt. 
 
Nu väntar jag på hjälp från fastighetsskötarjouren. 
 
Ja så nu är jag lite kissnödig när jag inte kunnat kissa sedan igår eftermiddag.. nä, så är det inte. Nog har jag kissat allt men detta med finurliga uppfinningar som jag inte tänker dela med mig av här. I dag har jag bokat tvättstugan i föreningen enbart för att tillgång till toaletten mellan kl 13-16.30 som finns där. Dock passar jag på att tvätta mina handdukar jag använde när avloppet under badkaret rann ut över golvet... eftersom min egen tvättmaskin står i badrummet och dennes avlopp lär ju vara kopplat med övrigt där inne så törs jag inte använda den heller.
 
Det regnar ute och jag tänker att jag nog får skura golvet efter att de varit här om det blir med en slambil.. då ska ju en tjock slang ligga från ytterdörren in till badrummet och den lär väl inte kunna vara helt ren så.. jag får väl stretcha lite inför dagens skurträning hehe
 
Ja, jag är ganska positiv ändå. Trött, känslomässigt omrörd efter folk som lämnar jordelivet och det får mig att fundera på mitt eget liv och mina egna val. Som det ofta gör när något liknande händer. 
 
Livet tål verkligen att funderas på då och då :-)
 
Vad gör ni i dag? Hoppas inte torkar avloppsvatten?
 
<3
 
 
 
Allmänt | har ingen toalett, kan inte kissa, lpgmassage, stopp i avlopp | |
#1 - - Znogge:

Men så irriterande och jobbigt! Nej, det gör jag inte men jag vet hur det är. Vi hade stopp i avloppet i gruvan i våras och smutsigt avloppsvatten bara vällde upp. Då hade man verkligen lust att gå hem...

kram och trevlig lördag!

Svar: Tack. Den blev sååå trevlig till slut, lördagen alltså. Bara att få badrummet fixat gjorde att jag nästan blev hög av känslan. Kram
Krassligt

#2 - - Ibod11:

Stopp i avlopp och krångel med andra vardagsnödvändigheter är inget man vill ha. Det ska bara fungera och gör det inte det blir det inte kul. Men du verkar ha hittat den skämtsamma vinklingen på det hela och det mår du nog bättre av. Synd att du inte kunde koppla av hela helgen i efterdyningarna av massagen.
Jag har fått min beskärda del av att torka avloppsvatten men det var länge sedan och jag hoppas att jag slipper det framöver. Det går om man måste men kul är det inte!
Hoppas du slipper mer problem med detta.
Kram <3

Svar: Ja inte är det något man längtar efter att göra. Tur man har fäbodstuga och är van vid enklare bestyr gällande vissa saker ☺️ Vi har återkommande problem här med trånga rör och det här händer då och då. Bara att avceptera och försöka hitta sätt som minskar dessa tillfällen något. Kram
Krassligt

#3 - - Nilla:

Men fy så jobbigt. Toalett behöver man ju gärna kunna använda. Hoppas det löst sig nu. Kram

Svar: Tack, allt har löst sig nu ☺️ Kram
Krassligt

#4 - - Annie:

Vad jobbigt att flera lämnat dig och jordelivet, sånt gör verkligen att man funderarar mer ..
Så trist med stopp, sånt ska bara funka ;) *ler*

Kul att höra från dig förresten <3

Kramar!

Svar: Ja så blir det verkligen 💕 Ja nu är jag i alla fall lycklig över att förnödenheterna fungerar 😄 Kram
Krassligt

Upp