Vad ska en relation innehålla?

Vad önskar man sig i en relation? Jag skrev detta på instagram men önskar få fler åsikter om detta så kopierar in det hit ☺️ Jag hamnade på en bänk bredvid två äldre damer som diskuterade detta och frågade vad jag tyckte, ”som ung” 😌 Vad är en kärleksrelation? Tvåsamhet? Vad ska man ha den till? Är det bara att man ska bo på samma ställe med samma människa och äta mat och sova ihop? Eller är det att man vill liksom sitta ihop med en annan människa, undvika ensamhet och dela upp sitt liv på två individer - med någon man verkligen hör ihop med? Vill man ha en enhet och en gemensam historia med personen och en framtid ihop - med flera spännande projekt tillsammans att se fram emot. Mitt svar var ju ganska givet men en av damerna tyckte mest det praktiska spelade roll och argumenterade hårt för det. Måste vara en generationsfråga antar jag. Medans hon påstod sig känna många yngre människor som tänkte som hon.


Hon måste väl ha fel?

Allmänt | |
#1 - - Ibod11:

Jag har ju redan kommenterat men gav väl inte direkt något konkret svar på vad jag tycker.
Jag utgår ifrån att vi diskuterar en kärleksrelation och då ska den självklart baseras på kärlek. En kärlek som naturligtvis förändras och mognar med åren men som ändå hela tiden finns med i bakgrunden och delvis övergår i kamratskap och trygghet. Respekt och bekräftelse är två andra viktiga beståndsdelar och de ska vara ömsesidiga. Med dessa tre byggstenar kommer man långt och ju längre tiden går desto mer växer man ihop. Det är bra om man delar intressen och värderingar men allt behöver inte göras tillsammans med partnern. Man måste även ge varandra utrymme för att utveckla den egna personen. Vi får inte glömma humor. Kan man skratta ihop och ha roligt så vinner man mycket. Som du kanske förstår så är det mitt äktenskap jag har beskrivit och det är det enda jag kan utgå ifrån. Det var ju ganska bra :D

Svar: Tack för alla orden, jag är så tacksam för dina kommentarer som alltid är så intressanta <3
Krassligt

#2 - - Znogge:

Jag tycker att lbodd11 fått till en väldigt bra sammanfattning som jag instämmer helt i.

Svar: Ja, den var 5+ :-)
Krassligt

Upp