Röjt i badrum - check!

Sitter just nu i soffan och låter solen lysa in på mig genom fönstret. Jag samlar mig lite så att jag ska kunna resa mig och gå ut på promenad om en liten stund. Men jag är så trött. Det spelar dock ingen roll för jag måste ut ändå. Jag måste uppfylla ett visst antal steg per dag, speciellt när diskbråcket gör sig till känna. Jag har nämligen rensat, kastat och städat i badrummet i mer än en dag. Det kanske låtler otroligt att det tagit mer än en dag men jag har haft som en byrå full med saker i mitt badrum. Eller det var faktiskt ett antal skoskåp... 
 
Jag kan inte förstå varifrån jag fått allt som låg i dessa lådor?? Det är ju massa produkter, sånt jag köpt eller fått (fått massor med saker tidigare) och inte ännu använt eller väntar på tillfälle att använda... Jag gjorde mig av med nästan allt faktiskt. Att själv ha två stora badrumsskåp till förvaring måste ju räcka till mig?!?!
 
Jag gjorde som följer:
Tömde alla lådor och i och med det slängde jag allt som det inte var någon tvekan om var skräp. Krämer och smink som passerat sista datum, lotions jag inte gillar doften på, smink jag köpt eller fått som inte var bra på mig osv.  (har ju haft förmånen att tidigare fått mycket produkter som jag såklart sparat och glömt bort..)
 
Av det som var kvar gjorde jag olika högar utefter produkt och användning. Tex blev det en "hög" med 9 st neccesärer... en "hög" med 4 fotfilar, mycket bindor och tamponger osv osv. Givetvis behöver jag inte 9 necessärer och 4 fotfilar så jag valde några att spara och resten i "gebort eller slänghögen" och så likadant med resten. Jag bestämde att jag måste få plats med sakerna i de nu befintliga förvaringsskåpen i badrummet och absolut inget mer nu! 
 
Det blev ganska tunga påsar att gå iväg med till sopen och sedan att också flytta ut dessa skåp till hallen som jag nu i veckan ska lägga in till försäljning i lokala FB-gruppen. Oj oj så skönt det känns att ha badrummet gjort nu.
 
Jag ska försöka fortsätta i övriga lägenheten som "någon" samlat på sig för mycket saker i nu igen.. men för det behöver jag energi och jag tror att jag får en del av den av att röra på mig. Även om det inte känns direkt när jag gör det eller direkt efteråt, kanske inte ens idag så spelar det roll i morgon <3
 
Hoppas du har en okej söndag?
 
<3
 
 
Allmänt | orka städa med fibro, rensa ut, röja, rörelse vid fibro, utmattning | |
#1 - - Anonym:

Så himla skönt det måste vara att ha gjort allt detta. De flesta av oss samlar på oss massor av onödiga grejer. Jag rekommenderar en flytt ca vart femte år för att komma sig för att rensa överallt ;)
Tänk inte på allt som återstår utan var glad för vad du har åstadkommit. Du har verkligen gjort det bra :) <3

Svar: Tack <3
Krassligt

#2 - - Znogge:

Så skönt att få städat ur och kastat så pass mycket. Tyvärr blir det lätt att man samlar på hög... Ju längre man bott på samma ställe desto värre blir det.

Svar: Ja så är det verkligen. Nu ser jag ju att du hittat till mig, vad kul :) Vid mina flyttar har jag fått tillfälle att rensa och sortera mycket vilket i efterhand varit skönt men ibland är jag orolig att jag rensat för mycket.
Krassligt

#3 - - Ibod11 :

Jag lyckades visst bli anonym med min kommentar. Så kan vi ju inte ha det ;-) Den anonyma kommentaren kommer alltså från mig :-)

Svar: Haha jag anade det :) Kram
Krassligt

Upp