Hängande rosor, vad är fel?

När rosorna blir så här, vad har hänt då? Bara två håller huvudet högt efter 1,5 dag hos mig? Jag snittade om dom innan jag satte dom i vatten hemma. De går väl inte att rädda när väl detta har hänt?


Har just ätit supersen frukost pga att jag sov till 11 idag så det blev nog tolv timmars sömn. Fick lite feber igår och det känns som den är kvar även idag. Fast ingen större fara med febern, blir bara extra trött och varm och har ju möjlighet att vila. 

Allmänt | |
#1 - - znogge:

Tyvärr tror jag inte att rosorna går att rädda men visst är det surt när det blir så. Jag har hört att rosor ska ställas i varmt vatten, blad får inte komma i kontakt med vattnet och stjälkarna ska snittas snett och inte rakt. Trots att jag gjort som man skulle så har det samma hänt så min teori är att blommorna hanterats felaktigt under transporten.

Svar: Hmm att bladen inte får komma i kontakt med vattnet, innebär det då att man kan ta bort bladen om man vill ha mer vatten i vasen tro? Tack för tips!!!
Krassligt

#2 - - Ibod11:

Kan inget om snittblommor så där är jag inte till någon hjälp tyvärr.
Jag ser att du fortfarande har ditt fina dörrbord. Det är verkligen jättefint!

Svar: Ja! Tack. Jag tycker fortfarande nästan lika mycket om det. Hehe Kram
Krassligt

Upp