Vissa vill inte se dig lyckas må bättre

Idag mår jag bättre. Gällandes min rubrik, som ju låter hemsk, så har jag känt så en längre period. Jag tror inte det har med elakhet att göra utan om osäkerhet. Rädsla för förändring och vad som ska komma med den. 


På ett sätt kan jag förstå den rädslan men att ge utlopp för den enligt nämnda anledningar är fegt och själviskt. 

Jag måste bli hårdare, skaffa mig ett mer motståndskraftigt skal. Min egen skottsäkra väst. 

Har du skffat någon skottsäker väst? 

❤️

Allmänt | |
#1 - - znogge:

Tyvärr känner jag igen det. Vissa människor får svårt att hantera när någon som mått dåligt plötsligt får en helt annan styrka. Något med jämvikten som rubbas...

Kram

Svar: Ja det är nog så. Att det kan bli ett hot med den vardagliga tryggheten eller liknande. Kram
Krassligt

#2 - - Ibod11:

Något liknande har jag varit med om. En person blev plötsligt avståndstagande och jag förstod ingenting. Då förklarade en gemensam vän att det berodde på att jag var alldeles för lycklig och att det stack i ögonen. Det var i vår smärtgrupp så alla hade vi problem men jag är en glad skit som ser det fina i tillvaron och det var inte så bra tydligen.
I övrigt har jag aldrig stött på någon som har misstyckt :) och den personen slutade jag bry mig om då. Ville inte bli påverkad av den inställningen.

#3 - - Ibod11:

Något liknande har jag varit med om. En person blev plötsligt avståndstagande och jag förstod ingenting. Då förklarade en gemensam vän att det berodde på att jag var alldeles för lycklig och att det stack i ögonen. Det var i vår smärtgrupp så alla hade vi problem men jag är en glad skit som ser det fina i tillvaron och det var inte så bra tydligen.
I övrigt har jag aldrig stött på någon som har misstyckt :) och den personen slutade jag bry mig om då. Ville inte bli påverkad av den inställningen.

Svar: Oerhört skönt om man kan fatta det beslutet att inte bry sig om. Det är starkt och klokt <3
Krassligt

#4 - - Annie:

Jag hade en sån, men känns som jag tappat den på vägen :/
Kan ärligt säga att det känns tungt nu men men ..

Har ju sovit som en kratta det senaste, men hoppas sömnen vänder snart, har börjat med mediciner iaf nu.

Sv: Tack för peppen<3

Kram

Svar: Åh hjärtat <3 Du kommer att bygga upp den igen <3 Kram
Krassligt

#5 - - Znogge:

Ibland säger man att ensam är stark och det kan stämma. Men det kan också vara tvärtom. Huvudsaken att man fattar sitt beslut utifrån det egna måendet.

Kram

Svar: Ja och att känna sig ensam i tvåsamhet höjer inte. Man får leta efter det rätta. Tack. Kram
Krassligt

Upp