Att ta hand om sig själv först

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag har gjort extra mycket för att vara jag de senaste veckorna. Detta efter att jag blev så extremt påverkad av andras problem och försökte ta mig ur det lågland som skapades av detta. Det har varit väldigt nyttigt för mig. Detta i samband med att jag går och pratar en gång i veckan sedan lite mer än en månad tillbaka. Han har fokuserat mycket på självkänslan och allt jag faktiskt inte behöver göra för att vara värd mycket. Det är mina ord och inte hans, som jag uppfattar hans "arbete" med mig. Och det känns bra. Riktigt bra. 

Vad jag däremot inte kan klara av när jag ser till att jag gör mer roliga nödvöndiga saker är hemmet. Men det problemet har jag bestämt att skjuta lite till framtiden. Jag har haft så stort utbyte av mitt liv den sista tiden. 

Der närmar sig jul och kanske ska man börja pynta lite. Första advent på söndag ju, det känns mysigt att närma sig juletid. 

Det är så mycket jag skulle vilja köpa, göra, åka osv. Jag får hålla i visakortet, vissa saker går före. Som min hund som behöver klippas i morgon, mycket pga att jag inte fixar att underhålla hennes päls som man ska. Och det blir lite dyrt. 

Men måste börja planera julklappar nu. Har ni börjat julhandla? 

<3


Allmänt | #självhjälp | |
#1 - - Ibod11:

Bra att du får hjälp att reda ut vissa saker och att du förstår ditt värde och att det inte är beroende av prestationer. Alla små steg i rätt riktning är viktiga och bra :D
Jag är klar med både julklappsinköp, inslagning och rim på paketen :) Omständigheterna gjorde att jag ville bli klar tidigt och nu är det även pyntat och klart. Ljusstakarna tänds inte riktigt än men allt annat är på plats :D
Kram

#2 - - Znogge:

Det kostar allt en slant att få sin hund klippt. Dessutom så får man kamma och bada själv. Men fint blir det när det är klart.

Viktigt att ta hand om sig själv också!

Upp